کافه 54

دال...پایان نام کوچک من وآغاز دریاست...اکنون که پایان من آغاز دریاست،بر ساحل تن خسته ام قدم بزن

کافه 54

دال...پایان نام کوچک من وآغاز دریاست...اکنون که پایان من آغاز دریاست،بر ساحل تن خسته ام قدم بزن

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ساخت فید RSS

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴ ب.ظ

به عنوان یک تولید کننده پادکست، لازم است که RSS feed آن را هم برای شنوندگانتان ساخته و در اختیارشان قرار دهید. اما نگران نباشید. این کار ساده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

 RSS feed در حقیقت یک فایل متنی با فرمت ویژه‌ای است. RSS اشاره به عبارت Really Simple Syndication یا یک پارچه سازی واقعا ساده دارد. این در واقع مجموعه‌ای از قوانین است که تعیین کننده چگونگی قرار گرفتن اطلاعات در فید و قالب بندی آنها است.

البته نگران نباشید، زیرا لازم نیست که خودتان قوانین RSS را آموخته یا به صورت دستی فید پادکستتان را بنویسید. راه‌های زیادی برای ایجاد خودکار آن وجود دارد. لذا نیازی به ایجاد دستی یا یادگیری فرمت RSS نیست.

در فید یک وبلاگ، RSS feed  یک فایل متنی شامل لیستی از مطالب و پست‌های اخیر است که در برگیرنده مواردی چون تیتر، تاریخ، نام نویسنده و... می‌شود. فید آر اس اس یک پادکست هم چیزی شبیه به همین است و شامل اطلاعاتی درباره فایل MP3 پادکست، از قبیل آدرس وب و اندازه فایل است. برنامه‌های Podcatcher از این اطلاعات برای یافتن فایل و دانلود آن استفاده می‌کنند.

هر زمان که قسمت جدیدی از پادکستتان را منتشر می‌کنید، لازم است اطلاعات فید RSS به روز شوند تا برنامه‌های Podcatcher، داده‌های جدید را برای دانلود قسمت جدید در اختیار داشته باشند.

 




 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۳
فرهاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">