کافه 54

دال...پایان نام کوچک من وآغاز دریاست...اکنون که پایان من آغاز دریاست،بر ساحل تن خسته ام قدم بزن

کافه 54

دال...پایان نام کوچک من وآغاز دریاست...اکنون که پایان من آغاز دریاست،بر ساحل تن خسته ام قدم بزن

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سطح غیر جدی و سرگرمی
این بسته پیشنهادی برای کسانی است که پادکست را تنها برای سرگرمی می‌خواهند و قصد دارند آن را با کمترین هزینه ممکن، و حتی بدون هیچ هزینه‌ای تولید و منتشر کنند. در اینجا شما به راحتی می‌توانید از پس تعداد کم یا متوسط مخاطب بر آمده و خدمات نسبتا مناسبی را به آن‌ها ارائه کنید.

در اینجا لازم نیست که پولی را برای سرویس‌های بهتر یا خرید میزبانی هزینه کنید. البته باید با تجربه زمان‌های کوتاه تعطیلی سایت یا در دسترس نبودن پادکست هنگام شلوغی به گونه‌ای کنار بیایید. با این شیوه، پادکستتان ممکن است چندان جدی گرفته نشود. و البته آمار دانلود‌ها و شنوندگانتان را هم با دقت زیادی نمی‌توانید رصد کنید.

برای راه اندازی سایت یا وبلاگتان بهتر است سراغ یک سرویس دهنده رایگان همچون Blogger، پرشین بلاگ یا میهن بلاگ و... بروید. اگر به اطلاعات بیشتری در این خصوص علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنم دوره «وبلاگ‌نویسی» درسنامه را حتما دنبال کنید.

پس از راه اندازی وبلاگ نوبت به تهیه فید RSS برای پادکست می‌رسد. فیدبرنر یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است. البته باید توجه داشته باشید که این سرویس فیلتر است و ممکن است برخی کاربرانتان با مشکل مواجه شوند. اما این سرویس علاوه بر رایگان بودن، امکانات بسیار عالی را در اختیار شنوندگانتان گذارده و همچنین می‌تواند با دقت خوبی تعداد اعضای فیدتان را هم به صورت روزانه به نمایش بگذارد.

بلاگر به صورت پیش فرض از فرمت فیدی به نام Atom Feed استفاده می‌کند که اصلا مناسب پادکست نیست. فیدبرنر، فید وبلاگ شما را به فرمت مناسب پادکست (RSS) تبدیل می‌کند.

و در ‌‌نهایت لازم است که از یک فضای آنلاین رایگان برای نگهداری فایل‌های پادکستتان بهره ببرید. در این میان سایت‌های فارسی و انگلیسی زبان فراوانی را می‌توانید بیابید که  Ourmediaیکی از گزینه‌های مناسی است. این سرویس رایگان و غیرانتفاعی به شما اجازه می‌دهد فایل‌های چندرسانه‌ایتان را به شکل مناسبی آپلود و نگهداری کنید. تنها لازم است یک اکانت ساخته و ارسال فایل را آغاز کنید.

پس از آنکه فایلی را روی Ourmedia آپلود کردید، می‌توانید از لینک آن در وبلاگتان استفاده کنید. شنوندگان‌تان از طریق وبلاگ یا فیدتان، فایل را از روی سرورهاید Ourmedia ریافت خواهند کرد.

البته در این میان، به جای استفاده از دو سرویس جداگانه آپلود فایل و درج پست در وبلاگ، می‌توانید مستقیما از سرویس‌های هاستینگ رایگان پادکستی چون Podomatic استفاده کنید. این سایت‌ها فضایی وبلاگ مانند را در اختیارتان می‌گذارند که در همانجا می‌توانید به آپلود فایل‌های پادکست پرداخته و همچنین پست‌های معرفی هر قسمت از پادکست را هم منتشر کنید. البته در این صورت شما کنترل کمتری نسبت به حالت پیشنهادی قبلی روی کار خواهید داشت.

 

سطح سرگرمی یا مشاغل کوچک
در این سطح از کار هدف شما جمع کوچک یا متوسطی از مخاطبان هستند. شما به حجم زیادی پهنای باند نیاز دارید تا بتوانید اعضای بیشتری جذب کنید. در اینجا بهتر است به دنبال سرویس‌های پادکست غیر رایگان حرفه‌ای باشید، یا اینکه با خرید هاست و نام دامنه اختصاصی به دنبال راه اندازی سایت خودتان و تامین پهنای باند زیاد و در صورت امکان نامحدود باشید.

یکی از سایت‌های اختصاصی پادکست که چنین پهنای باندی را برایتان تامین می‌کند، سرویس  Liberation Syndication  یا  Libsyn  است.

در اینجا شما بر اساس نیاز ماهیانه‌تان، هزینه داده مصرفی را پرداخت می‌کنید. و می‌توانید آن را بر اساس پهنای باند و میزان مصرف ماهیانه افزایش دهید.

 

سطح سرگرمی‌های جدی یا مشاغل بزرگ
در اینجا لازم است که پادکست را کاملا جدی گرفت. زیرا تعداد شنوندگان شما می‌تواند به حدی برسد که حتی نیازمند به خدمت گرفتن فرد یا افرادی برای انجام کارهای فنی سایت آن باشد. در اینجا تنها شیوه پاسخگو استفاده از سایت و هاست اختصاصی برای ارائه پادکست به شنوندگان است.

بهتر است که یک هاستینگ خوب پیدا کرده و برای راه اندازی وبلاگتان روی آن از برنامه‌های مدیریت محتوایی چون وردپرس کمک بگیرید. این پلتفرم رایگان وبلاگ نویسی، ابزاری محبوب و قدرتمند برای راه اندازی وبلاگ روی هاستینگ‌های شخصی است که امکان شخصی سازی‌های فراوانی را برای سایت یا وبلاگ شما فراهم می‌آورد.






 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۳
فرهاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">