کافه 54

دال...پایان نام کوچک من وآغاز دریاست...اکنون که پایان من آغاز دریاست،بر ساحل تن خسته ام قدم بزن

کافه 54

دال...پایان نام کوچک من وآغاز دریاست...اکنون که پایان من آغاز دریاست،بر ساحل تن خسته ام قدم بزن

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

خُدا

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ


«به مرحوم حاج اسماعیل دولابی گفتم:آقا با این درآمدت زندگیت می چرخه؟گفت:خدا رو شکر؛کم و بیش میسازیم؛خدا خودش میرسونه.گفتم:حالا ما دیگه غریبه شدیم؟لو نمیدی؟گفت:نه.یه خُرده قناعت می کنیم؛گاهی اوقات هم کار دیگه ای جور بشه انجام میدم؛خدا بزرگه.نمیذاره دستم خالی بمونه.گفتم:نه حاجی؛راستشو بگو دیگه.گفت:هر وقت کم آوردم یه جوری حل شده.خدا رزاقه،میرسونه.گفتم:ای بابا!ما نا محرم نیستیم؛راستشو بگو حاجی.گفت:تو فکر کن یه تاجر یهودی توی بازار هست هر ماه یه مقدار پول برام میاره کمک خرجم باشه.گفتم:آهان!ناقُلا.دیدی گفتم؟!حالا شد یه چیزی.چرا از اول راستشو نمیگی؟گفت:بی انصاف!سه بار گفتم خدا میرسونه باور نکردی.یه بار گفتم یه یهودی می رسونه باور کردی.یعنی خدا به اندازه ی یه یهودی پیش تو اعتبار نداره؟!»

یه پیری بود توو همین تهرون میگفت:هر وقت گرفتاریم به همه رو می زنیم.وقتی کسی کاری از دستش برنمیاد میگیم بریم در خونه ی خدا رو هم بزنیم شاید کاری کرد!شاید خدایی باشه!هی سجده می کنیم ولی هنوز خوب باور نداریم که یکی اون بالاست که حواسش به ماست.تا این شک به یقین نرسه،همه خدات میشن الا خدا...!!!

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۳
فرهاد

نظرات (۵)

سلام برادر
خدا رحمتشون کنه ، روحشون شاد
مطلب عالی و آموزنده ای بود .
در پناه خدا باشید
پاسخ:
خواهش میکنم سیدجان.برقرار باشید.فقط  چون به پیامهای خصوصی نمیشه پاسخ داد لازمه در همینجا یه نکته رو  به یکی از دوستانی که برام یه پیام خصوصی گذاشته بودن و روی کلمه تاجر یهودی حساسیت نشون داده بودن متذکر بشم که :بنده دوست دارم اگه کسی مطالب منو میخونه حداقل با کمی دقت و نه سَرسَری بخونه.بنده مطلب رو که نقل قول بوده،داخل گیومه گذاشتم.یعنی اینکه هیچ گونه اعمال نظر یا دخل و تصرفی در اون نداشتم.لذا اگر روی کلمه یهودی و یهودیت حساسید میتونید این سوال و شبهه رو از خود حاج آقای دولابی در اون دنیا جویا شید.با این حال این مهم برای شخص بنده جای شبهه نداره ولیکن توضیح و تفسیر اینگونه مطالب و موضوعات در این مقوله نمیگنجه.امیدوارم اون دوست بزرگوار این پاسخ ینده رو ملاحظه فرمایند.با سپاس.
درسته، همه چیز دست خداست! بود نبود تمام ما با اراده اونه که معنا پیدا می‌کنه.
اصلا منظورم به این داستان نیست اما بعضی اوقات ما زیاده‌روی می‌کنیم در این افکار، گاهی هم می‌شینیم و دست روی دست میذاریم تا خودش کارهارو درست کنه؛ اگر قرار بود همه کارهارو خودش ردیف کنه پس چه نیازی به عقل و تلاش و اراده ما بود؟ خدا به این راحتی اساس آفرینش مارو زیر سوال نمی‌بره! غرور مارو نمی‌شکنه. درست همونطور که یه پدر با یقین به بچه‌ش میگه برو تو می‌تونی از پسش بربیای
با افتخارو یقین میگه برو حتماً از پسش برمیای، برو هرقت کم‌آوردی من پشتتم، برو غمت نباشه که من اینجام!


پاسخ:
درود به شما با این نظر عاقلانتون.قطعاً همینطوره که فرمودید.یه چیزایی هست به نام تقدیر که کاریش نمیشه کرد.اما یه چیزایی هست به نام سرنوشت.چیزی که سر ما مینویسه و فکر ما و ماییم که اجراش میکنم(البته با یاری خدا).پس برو که غمت نباشه.من اینجام.
امام موسی کاظم علیه السلام:
مَن رَأى أخاهُ عَلَى أمرٍ یُکرِهُهُ فَلَم یَرِدهُ عنهُ وَ هُو یقدِر عَلَیهِ، فَقَد خَانَه هر که برادرش را در کارى ناپسند ببیند و بتواند او را از آن باز دارد و چنین نکند، به او خیانت کرده است.
الامالى صدوق،ص۳۴۳

سلام
ایام تسلیت

دعامون کنین
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و اهلک اعدائهم اجمعین
معرکه بووووووووود!!
بد جور آدمو مجبور به فکر میکنه راجبه رفتاراش...
خدارحمتشون کنه
خدا شمارم حفظ کنه با پستای ارزنده تون
پاسخ:
ممنوووووووووووون.شما خیلی بزرگوارید.قطعاً نظرات و مشوقهای گرانبهای شما عزیزان موجب میشه که هرازگاهی سعی کنم مطلبی بذارم که به درد خودمم بخوره.(علی رغم مطالب بی محتوای بدرد نخوری که غالباً میذارم)
ممنون

در مورد جوابتون به ترانه باید بگم
من به شخصه مطالبتون رو دوست دارم و هر روز سر میزنم بهتون.
پاسخ:
ممنون از محبتتون.شما نباشید اینجا هم برقرار نیست.قطعاً نظرات ارزنده ی شما و بازدیداتون من رو ترغیب میکنه تا مطلب بذارم.مستدام باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">